Sömnbehovet (70)

Vilket sömnbehov jag har. I söndags var jag så himla trött efter en veckas kongress och inte kunde jag sova för jag satt på centralen i Stockholm och väntade in mitt nattåg. På tåget pratade jag med Bent första timmen, inte hela tiden men lite då och då när mottagningen var bra. Sen från halvtolv till halvtre sov jag som jag vet inte vad. Sen vaknade jag och det var kallt. Det blåste kallt från tågväggen och vi stod stilla någonstans. Tror det stod Falkenberg eller Falköping, men jag kommer inte ihåg. Läste skylten men var för trött för att lägga det på minnet. Sen efter att fått till min jacka och tröja så det täckte där det var kallt och jag fått lite som kudde och lite över ögonen så det inte var så ljust så somnade jag igen. Vaknade av att de hakade på vagnen igen och sen sov jag. Jag sov och sov. Vaknade korta stunder för att ändra ställning. Det är inte lätt att sova på ett säte. Jag hade min väska till stöd för benen ibland. Jag vaknade ett litet längre tag vid halv åtta. Han skicka godmorgonsms till Bent sen sov jag igen, till halv nio. Då var vi i Moss och vi stod stilla pga signalfel. Sov lite grann med vid nio tänkte jag att jag var tvungen att vakna så jag kunde höra om det blev bussar eller hur det blev.

Jag kom hem vid tolv och jag försökte umgås med min älskling. Kvart i ett så sov jag igen. Strax innan han skulle åka tillbaka till jobbet. Jag sov och sov till kvart i fyra ungefär. Dags att vakna till lite grann. Klockan sju sov jag igen och klev upp vid tio och kollade på City Akuten. Sen vid halv tre så sov jag för natten igen och nu klev jag upp vid tio enbart för att Bent ringde och väckte mig. Och jag är fortfarande trött. Men inte lika illa som det var igår.

Summasumarum har jag sovit 22 timmar sen söndag klockan 23.30. Det är mycket det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback