Slitsamt (69)

Det är slitsamt att åka tåg. Ska aldrig mer åka tåg i Norge. Men som jag sa i ett tidigare inlägg så ska man aldrig säga aldrig. Efter all väntan igår så fortsatte den idag. Kom till Moss och där blev vi stående. Signalfel mellan Ski och Oslo. Efter lite mer än en timme fick vi byta tåg som skulle ta oss lite längre fram, till Ås, och därifrån skulle vi åka buss. De meddelade också att vi skulle räkna med att få vänta för de hade svårt att få tag i tillräckligt med bussar. Men jag kom på buss nummer två och kom till Oslo en timme och 45 minuter för sent. Bent skulle hämta mig ringde och berättade att han stod där vi skulle komma. Men inte stod han där inte, så än en gång fick jag vänta. Ringde två gånger innan han svarade. Så äntligen fick jag sätta mig i bilen. Det var tur att han hämtade mig. Skulle inte orkat med mera kollektivtrafik idag, och inte på ett tag framöver heller.

Sovit gott på tåget och sovit nu på eftermiddagen i min egen härliga säng. Den är så underbar.

Dessutom ska jag på intervju igen angående Think den 27 juli. Tjohoo men nackdelen är att det blir färre dagar i Falun. Men men... sådant är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback