Semester önskas (71)

Efter en veckas kongress sov jag 22timmar av totalt 36. Det är rätt så mycket. Men väl behövligt. Nu har jag jobbat två dagar och jag önskar att jag fick semester. En lååååång semester. Jag är dock ledig imorgon sen jobbar jag tre dagar ledig en jobbar tre och sen.... sen så är det Semester. Gotland och tillslut två dagar i Dalarna. Längtar redan. Och jag vill så gärna ha jobbet som montör. Vill inte jobba med äldre. Även om jobbet i sig inte alls är så dumt men jag vill göra något helt annat. Bryta kontakten med människorna och bara vara med döda ting. Inte för alltid, men just nu känns det som om det vore en bra idé.
Jag ska bryta med mycket i mitt liv. Jag har brytit med Sverige och tagit ett steg bakåt från UNF. Eller flera steg. Nu är jag inte ens med i något utskott på förbundet. Och tro det eller ej, det känns jävligt bra. Men samtidigt så känns det konstigt. UNF har varit en stor del av mitt liv tidigare och nu.... ingenting. Hoppas att de där hemma kommer ihåg mig och vill ha mig på några kurser ibland då och då.
Men det finns så mycket bra folk hemma i Dalarna nu så jag oroar mig inte ett dugg. Det känns härligt att kunna luta sig tillbaka och vara trygg i att det kommer gå bra för dem där hemma. Och jag hoppas att på något sätt att jag har haft något i spelet med det. Och det tror jag nog att jag haft även om det finns andra som säger något annat. Det får stå för dem. Under mina två år som ordförande så har UNF Dalarna blivit något helt annat än vad det var i början och vem som bär ansvaret är de som drivit UNF. Inte bara jag, oh nej.... Det är massor av bra människor som ska ta åt sig äran. Min uppgift var att skapa en trygg distriktstyrelse, med roliga och inspirerande möten. Och det lyckades jag med, i alla fall första året.

Nog om detta. Nu ska jag vila en halvtimme så jag orkar åka in till Strömmen och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback