Norska namn (76)

Ja, jag har ju skrivit om detta ämne tidigare. Men ett namn jag såg häromdagen på facebook tar verkligen priset.
Facebook är förövrigt ett community som enligt min smak är bra mycket bättre än lunarstorm, som bara är fjortisaktigt och hearki och statuspräglat.

Åter till de norska namnen:
* Veslemøy - är det en tjej eller kille?
* Synnøve - tjej/kille?
* De Flon - efternamn men ändå!
* Jørn - vad jönigt.
* Gro - växter gror väl?
* Inge Valle - ville valle?
* Frøydis - tjej/kille?

Ja... namnen som inte automatiskt går att se om det är tjejnamn eller killnamn är i dessa fall tjejer. Visst så kan man nog lista ut vad de är men det är inte så lätt som det torde. Sen så måste jag ju bara säga att ägarna av namnen säkert är himla snälla och det inte är några större fel på dem. Men jag vet då att mina barn ska ordentliga namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback