Blommor och Harry Potter (73)

Igår var vi och såg Harry Potter. Det var en riktigt bra film. Kanske lite kort och de har missat några scener men de har fått med det viktigaste åtminstone. Saknade inget från boken, men å andra sidan så var det ju så länge sen jag läste den.

Idag har jag fått rosor. Tio stycken rosa rosor bland lite blåa småblommor och gröna kvistar. Så vackra och så överraskad jag blev. Fick dem av min kära älskling. Vi firar ett år idag. Jag var och köpte honom en present igår, som han fick öppna på en gång för jag klarar ju inte av att vänta. Tänkte köpa blommor jag med men jag fann inga rosor som jag ville ge bort. Men det gjorde Bent och ändå var det samma affär vi kollade i. Jag kollade inte på rätt ställe.
Tio rosa rosor. Vad betyder det då? Det finns ju ett
blomsterspråk. Tio blommor säger: Vill du gifta dig med mig? Och rosa blommor säger: Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet. Och rosor då? Ja, det finns så många betydelser angående rosor men rosa rosor betyder: Älskvärdhet, glädje förtjust.

Undrar om min älskling viste om detta språk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback