Sjätte inlägget

Flyttfåglar stannar inte!

Men förhoppningsvis så gör de väl det någonstans, fast inte för alltid dock. Ja, varför detta då? Jo, det är som så att Bent har fått två jobberbjudanden idag. Och de vill verkligen ha dit honom. Ja... visst är det bra? Det ena är så bra så att de är beredda att försöka skaffa mig ett jobb med, vi får låna ett hus som vi kan bo i så länge han jobbar, är ett vikariat på ett år då, flytt upp gratis samt resor hem ett par gånger per år gratis. För bra för att vara sant? Ja, det är det nog, men det är sant. Nackdelar? Jo men visst siddu, det är det det är. Det ligger nämligen i nord Norge, och inte vart i nord Norge som helst utan nästan så långt upp du kan komma. Vad jag kunde se är det typ tredje nordligaste staden. Det ni! Bo där ett år. I sommar går väl an, men på vintern? Mitt behov av sol kommer inte att uppfyllas. Jag klagar ju här i Umeå.

Men det andra jobbet då? Jodå... det är i Norge det med. Men betydligt mer söderut. Nämligen därifrån Bent kommer. 36 mil från min hemstad, 31mil från mamma. Så resorna hem kommer bli oftare. Men jag kommer nog inte få något fast jobb där. Förhoppningsvis kanske timvikarie på något äldreboende, men sen då? Ja.... får väl se hur det blir. Bent vill! Så det blir väl så då!
Är himla roligt att han fått erbjudandena i alla fall. Så det kankse blir norgekulla för mig då.


Detta väder. I lördags var det vinterland, idag är det... ? Ja vad kallar man det idag? Det regnar och det är isigt och halkigt. Går emot varmare vintrar. Tänk att ha denna vinter fler gånger? Varje år? Nej usch och fy. Vad klimatet har förändrats. Men vad har vi förväntat egentligen? Det är ju inte första gången under jordens livstid, trodde vi verkligen att vi skulle bli förskonade från sådant? Att allt var klappat och klart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback