Nionde inlägget!

Flyttlådor och mensvärk!

Må hända att mens ska tyda på att man ska kunna få barn, men denna värk? Fy katten! Tur att den går över. För övrigt så är det flyttlådor som återigen intar hemmets lugna vrår. Och dem ska dem erövra ett tag framöver även om hemmet skiftar. På torsdag nästa vecka bor jag i ett ny lägenhet i Umeå. Kommer knappt hinna lära mig hitta i det området innan jag ska flytta därifrån. Men det ordnar sig!


Åttaåring dog av 27-årings psyksjukdom i Jönköping. Varför? Psykvården har åter igen missat en person som till och med familjen har ringt om. Nej, de fick inte tag i 27åringen så de lämnade ett meddelande. Tragiskt! En åttaåring är nu död. Varför? Varför? Jag blir så ledsen när jag ser sånt. Och varför ska vårdens brister ha sådana ödesdigra konsekvenser? Inte alltid, det måste poängteras. För psykvården har nog gjort flera brister som inte haft dödlig utgång, och när ska de veta när det är riktigt allvar eller bara båg?

Tårar rinner för åttaåringen och dess vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback