Första inlägget (2007)

Flyttar för fullt!

Packar, städar, packar, plockar, rörigt, dammigt, struligt, stressigt! Ja... det är väl så det ser ut just nu i mitt liv och hem. På fredagmorgon går mitt hem vidare uppåt landet. Just nu är det en enda virrvarr, och så kommer det vara en månad då vi ska flytta igen, inom staden då, men tillsdess får jag leva utan mina prylar. Få se hur det fungerar. Kommer ju ha alla kartongen tillhands men det skulle vara bra att slippa leta en massa. Det känns i alla fall att man ska flytta nu. Pappa har varit hit och hämtat saker som han ska ha. Imorgon åker jag dit med kartonger som jag ska ha där ett tag och sen kanske ta med lite grejer som jag har där på vinden.

Nyårsfirandet var himla bra tyckte jag. En kompis kom hit, så det var jag å Bent, hon och en tjej till som firade. Åt mat, norsk julmat. Himla gott var det. Sen spelade vi spel, ALIAS, himla roligt det med. Tillslut vann jag å Bent, mot all förmodan. Sen till tolvslaget åkte vi hem till pappa och stod inomhus och kollade på fyrverkerierna över staden. Himla varmt och gott och vackert. Nyårsdagen åkte vi till mormor och morfar och åt upp resterna av den norska maten. De tyckte det var gott. Imorgon så ska vi dit igen och bjuda på tacos, de har de heller aldrig ätit så det ska bli kul tycker jag.


Nyårslöften.... varför ger man sådana? Varför kan man inte lova något under året som man kommer på? För hur många nyårslöften hålls? Jag har inte avgett något och kommer jag hitta något som jag vill lova mig själv så tänker jag göra det utan att vänta till nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback