Andra inlägget 2007

Så det är här jag ska bo?

I fredags kom jag fram till min nya stad. Vi åkte hemifrån halvåtta på fredagmorgon och kom fram strax innan 16. Resan gick mycket bra, och mycket fortare än vad vi hade räknat med. Det var ju bara Bent som körde så vi hade trott att det skulle behövas mer pauser. Jag sov två gånger, en timmer per gång. Det var skönt förutom att jag först somnade i en konstig nack-ställning så jag hade jätteont i nacken efteråt.

Väl framme packade vi in allt. Och det tog inte heller så lång tid. Vi var klara halv sex, den tid då vi trodde vi skulle komma fram. Det tog lika lång tid att packa in i släpet som ur det. Trots att vi var tre att packa in, men då var det planering om hur allt skulle stå med.

Fredagskvällen gick åt till att storhandla. Lördagen sov vi länge och sen tog vi en långpromenad. Sen gjorde vi pizza och kollade på film. Idag har varit lugnt med, gick upp tidigt så jag kanske kan somna i tid ikväll. Kanske ska gå en sväng i kväll med, jag vet inte.

Imorgon så börjar jag mitt nya jobb. Denna vecka kommer bli en dryg vecka. Kommer jobba 39timmar, skulle egentligen jobbat mer, men 39 timmar var nog, det tyckte både jag å chefen. Kommer nog inte få sova i natt. Kommer vara allt för nervös för det.

Ja, jag har inte kollat på nyheterna på väldigt länge. Så jag vet inte vad som hänt i världen. Men igår, en dag efter jag flyttat från Dalarna så läste jag på text tv att det varit skottlossning där. Hua!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback