Tionde inlägget

Var är hemma - egentligen? och sanningen om horoskop!


Nu på onsdag åker jag hem. Vaddå hem? Jo, hem till Falun och Dalarna. Det kommer alltid att förbli hem. Det är där jag är född och uppväxt. Kanske kommer jag få ett nytt HEM senare, när jag bott någon annanstans ett längre tag så jag verkligen bor in mig. Men kommer fosterstaden någonsin att icke bli som att komma hem?

Förövrigt så har jag bytt hem nu. Har bott i den nya lägenheten i en vecka nu, eller ja... knappt. Och trivs riktigt bra. Känns mera som mitt hem än den förra lägenheten, men det är nog för att jag flyttade in hos min pojkvän i den andra, denna så kom vi båda nya. Jag har satt kökssakerna som jag vill ha dem, och framför allt... jag har MIN säng nu. Liten ja, bara 105 bred men det får väl duga. Det är min säng å jag sover så gott. Dock för sent. Får väl njuta så mycket som möjligt nu, för det dröjer väl inte innan den byts ut. Måste väl ha en bredare säng.

Tiden går rätt så snabbt, det dröjer inte förrän färden bär av till Norge. Det är mycket som far runt i huvudet. Det är tur att jag har UNF i alla fall. Då har jag något att syssla med under dagarna. Har lovat att ordna lite lathundar inför några kurser så jag har att göra. Sen så kommer det vara endel kurser under våren som jag kanske ska åka på så då har jag något mer att göra. Komma hem till kära Sverige igen. Det blir bra. För det blir ingen hund den närmaste tiden. Väntar med en sådan tills vi har ett eget hus. Det är nog bäst så med tror jag.

Jag längtar nu bara till Dalarna, få komma hem ett par dagar. Även om dem kommer vara fulla med besök här och där så kommer jag ändå att få träffa mina nära och kära. Tur att jag har pojkvännen med mig så slipper jag sakna honom så mycket. Det räcker väl att jag har beslutångest om söndag-tisdag, jag vill vara kvar i Dalarna och umgås med min närmaste vän men samtidigt vill jag vara med till Norge och kolla på lägenheten där och kolla mera på samhället där. Men det hinner jag väl med senare så jag prioriterar min vän och umgänget med henne. Vi ska nog färga och slinga mitt hår så det blir kul.

Horoskop?
Läste dagens horoskop på
www.spray.se. Eller rättare sagt, läste veckans horoskop. Vad det stämde överens med mitt liv denna vecka, det är äckligt.

Veckohoroskop - vecka 6

Betoningen i ditt liv ligger på partnerskap just nu, men sannolikt känner du dig osäker på ett och annat, inte minst hur du skall agera. Just nu är har du svårare än vanligt att uttrycka tankar och känslor, i synnerhet eftersom du är väl medveten om att det är den andre som kontrollerar händelseutvecklingen. Det är inte alls konstigt för den delen. Innan du övervinner din tvehågsenhet kommer du att behöva gå tillbaka över viss terräng för att avsluta det som du tidigare låtit bero. Just nu är det bästa du kan göra att anlägga en öppen attityd och ett visst mått av okonventionellt tänkande. Förändringarna kommer att märkas, och tills vidare kommer förändringar att ske på den andres villkor.


För mig så är det Bent som kontrollerar händelseutvecklingen och förändringarna i våra liv kommer att ske på hans vilkor. Och mina känslor? Dessa har jag haft svårare att  uttryck och jag har en öppen attityd till allt som händer. Det som kanske stämmer mindre är att jag behöver  gå tillbakaför att avsluta något som jag låtit bero. Vad kan det vara tro? Nu ska man väl inte tro allt som står i ens horoskop men när det andra stämde så väl så undrar man ju. Sen så vill jag gärna höra en kommentar om detta från min kära horoskopsratande pojkvän. Du som inte tror på horoskop alls och säger att ingenting stämmer... hur och varför stämmer detta, eller på vilket sätt stämmer det inte? Och hur kan stjärnorna eller för den delen astrologen i detta fall veta hur mitt liv ser ut?

På återseende efter Dalabesöket!


Det som hänt har hänt. Varför gräva ner sig i det som varit istället för att lära av sina misstag och gå vidare. Tänker på bland annat tsunamikatastrofen och vad regeringen gjorde eller inte gjorde då. Och nu senast Hagamannen som kunde eventuellt tillfångatas fyra år tidigare och episoder kunde unvikas. Ja, det är tragiskt. Men det var dna från brodern som kunde leda till Hagamannen, men ja... nu var det inte så, lär av misstaget och gör rätt nästa gång. Gör om - gör rätt!
Förövrigt gillar jag inte att tidningar sätter ut bilder på gripna. Varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback