Sextonde inlägget

SVT, skattesänkning och Reinfeltd!

Igår ringde SVT Dalarna mig. De skulle göra ett repotage om det föreslagna skattesänkningen av öl och vin. Skatteutskottet i riksdagen hade ett förslag om denna sänkning och om det stod det tydligen att läsa i tidningen igår. SvD om jag inte fått fel information. Nåväl... SVT ringde och de fått UNFs pressmeddelande om ämnet (som står att läsa på www.unf.se) och ville ha någon lokal representant från UNF i studion. Tyvärr så är jag ju inte närvarande i Dalarna men ringde och kollade med andra som kunde tänkas vara med.

Senare på eftermiddagen när jag stod och lagade mat fick jag ett sms från den person som skulle vara med från UNF Dalarna och berättade att det inte blev något för att det inte är aktuellt med någon skattesänkning. Reinfeltd har tydligen dementerat eller vad det heter förslaget. Det ligger inte i budgetutrymmet. De kan inte sänka skatterna på för mycket, det finns inte utrymme för det. Se där ja! Men än är det väl inte över. Kan tänka mig om några år så kommer frågan upp igen om inte förr.

Just nu är jag i alla fall glad över beskedet. Barn i dysfunktionella familjer, speciellt till missbrukare, får det inte sämre, och andra barn i riskzonen blir det inte värre för. Och alla andra anhöriga till missbrukarna kan andas lugnare och givetvis missbrukarna själva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback