Fjortonde inlägget

Slagersnor!

Fräscha rubriker jag har va? Ja, men så var det ju. Mitt i all min sjukliga tillstånd så var det ju slagerkväll igår. Ja, slager är väl fel ord. Melodifestival är det vad det heter nu mera. Åtta låtar, de bästa startfältet hittills. Varför inte fördela de bra låtarna över alla fyra tillfällena? Ja, för nu var det ju många som måste bli förlorare utan att ha förtjänat det om man nu kan säga så.
Av de åtta låtarna röstade tittarna fram fem låtar. Fem väldigt bra låtar. Mycket svårt att välja ut två finalister, två till andra chansen och försätta en till en femte plats. Det blev inte alls som jag trodde och hoppades på. Inte för att Nannes låt var dålig, absolut inte, men av de fem så var de andra fyra bättre. Låtmässigt! Men scenmässigt framträdande... ja då är det nog svårt att välja. Och jag trodde absolut att Magnus Carlsson skulle vinna, dels på en bra låt och dels på sin kändisskap. Men nej... det var han som kom femma. Vilken osis. Undrar hur det såg ut i första röstningen. Om han var femma där med.

Jag tycker hela röstningssystemet är helt fel. Varför två gånger? Förstår det inte. Jag skulle kunna förstå om det var en jury som röstade fram de fem och sen fick svenskarna rösta fram på slutet eller tvärt om. Men som det är nu? Nej fattar ingenting, eller jo... det gör jag nog. Klämma ut massa pengar från röstbenägna människor. Rösta in din låt bland de fem och sen om du vill ha den till final ja då får du rösta en gång till. Helst flera gånger. Max en gång per telefonnummer... fast om det är flera i familjen? Hmmm... Ja... vad säger man. Stackars Magnus och de andra tre som inte gick vidare till något alls. Grattis till Måns och Sebastian som gick till final. Och till Nanne och Sonja säger jag bara... lycka till.
Personligen håller jag tummarna för Sonja.


Snörvel snörvel... orka tänka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback