Femtonde inlägget

www.pensaranna.blogg.se

Varför pensaranna? Ja... jag vill heta Pensar Anna, men det kostar pengar. Varför vill jag det då? Jo det är mormors gårdsnamn. Och jag vill ha det kvar i släkten. Hon döpte inte sina barn så för att hon tyckte då att det bara var långt med ett gårdsnamn också. Och eftersom mamma inte heter det så kostar det pengar att ta namnet. 1500:-. Mer än vad jag har. Så ja, får väl fundera ett tag och se. Kanske onödigt med ett till namn. Men det skulle vara roligt att ha i släkten igen, och det tycker mormor med när jag pratat med henne om det.

Får nog döpa mina barn efter namn från släkten. Som Astrid, efter mormorsmamma och Karl efter farfar.


Fettisdagen! Semeldagen! Kärt barn har många namn. Men gott är det med semlor. Dessa ska avnjutas med varm mjölk. Semlas placeras i djuptallrik och därefter häller man över varm mjölk över den, så att grädden smälter. Gör några hack med skeden i semlans kant så mjölken riktigt sugs in i brödet. Så gott så gott! Det bästa med semlor! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback