Inget varar för evigt!

Nä, och inte särskilt länge heller för den delen. Hade sett fram emot två eventuellt fria dagar. Ja, idag var jag ju så gott som säker på att jag var ledig. Ha! Fick i alla fall sova länge, vaknade strax efter tolv. Men låg kvar i den sköna sängen tills min sambo kom hem för lunch. Kvart över så ringer min telefon: "Hej, det är XX som ringer. Jag undrar om du kan jobba ikväll mellan 16-21 och tisdag och onsdag samma tid." Ja, fast på norska förståss. Så länge varade min ledighet. 15 minuter vaken tid. Och vad jag ska jag säga. Hade tänkt säga nej utifall de ringde för jag vill se City Akuten som börjar 21.30 ikväll, men eftersom jag slutar 21.00 så... det var bara att säga ja till idag och imorgon. Onsdag jobbar jag ju redan så då kan jag inte. Så varje dag denna vecka då, förutom lördag och söndag. Räknade att jag kommer jobba 28,5 timmar dessa fem dagar. I helgen som var (fredag-söndag) jobbade jag 28,9 timmar. Slå det om ni kan!

Så det här med julen får vänta någon dag till. Kanske senare ikväll och lite imorgon. Och framför allt på onsdagkväll. För julgardiner ska upp, och julpyntet ska fram. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback