En vecka kvar

Snart är det julafton! Det lider mot jul som vissa skulle säga. Och visst är man lite nyfiken allt. Eller visst är jag lite nyfiken. Oj, känner mig som ett litet barn ibland. Och det gör jag, ända fram till julaftonen. Då vill jag helst ha öppnat mina paket. Vill inte sitta där och öppna inför allesamman. Tycker verkligen inte om det. Vill ha många paket, ja! Tycker om att få paket, men inte sitta och öppna inför alla. Hellre öppna när man får dem. Så har man lite överraskningar under hela december. Inte allt under en dag. Sen har jag ALLTID öppnat ett paket på morgonen. Minns när jag var liten och jag och min bror fick välja ut ett paket som vi skulle få öppna innan frukost. Oftast så hade mamma sagt av vilka vi fick välja, fick ju inte ta precis den vi ville. Kanske någon med en leksak i så vi skulle kunna leka med det under dagen. Och det har jag fortsatt med. Ett paket på morgonen, innan frukost. Och så även i år, vad än Bent säger om det.

Har fått tre paket från Bent, varav ett är till oss tillsammans, som egentligen är från Theo. Fick känna på de andra två igår, men inte det gemensamma. Drömde om det inatt. Drömde att jag öppnade alla julklapparna, men det var bara det gemensamma som jag fick se i drömmen, eller bara det som jag kommer ihåg. Det var ett monopol-spel. Jag frågade Bent om det när jag vaknade och han sa med lite skratt att det var det. Hmmm.... Var det så? Jag sprang och skakade paketet och det lät som ett spel. Eller ja...det lät ju som det för att jag trodde det var ett. Så nu undrar jag ju så otroligt mycket om det är det eller inte. Kanske, kanske hade drömmen rätt. Det får jag inte veta förrän julafton. Och först måste jag jobba då och sen äta mat klockan 17 och efter det är det julklappsöppning. Jisses! Norska regler är inte alltid så bra. Vi ska minsann ha mina traditioner när vi får barn. Inget snack om saken.

För övrigt är jag klar med alla paket nu. Förutom ett, som jag tänkt köpa imorgon. Tänkte måla trähus och lägga speglar i och skriva att i detta hus finns det den största skatt du någonsin kommer att få, och när de tittade i så ser de sig själva. Men när jag skulle måla det andra huset upptäckte jag att det var småkryp i, sköljde husen med vatten med hopp om att de skulle försvinna men såg fortfarande någon få efter det så därför fattas det nu en julklapp. Vill ju inte ge bort något med massa odjur i.


Idag är det alltså: da'n före da'n före da'n före da'n före da'n före da'n före da'n före doppareda'n.

GOD JUL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback