En hjälpande hand

Margit Rapp ifrån Falun är Sveriges hjälte 2007. Och det är väl som det ska vara. För de har verkligen rest och hjälpt dem länge, länge. 15 år tror jag det stod i nättidningen. Är det verkligen inte längre? Kanske inte... Jag bodde granne med årets hjälte. Och jag minns att jag funderade på när jag gick förbi deras hus att, undrar om de är hemma eller ute och reser. Några gånger ville jag vara med, önskade att jag kände dem mera så jag fick vara med på en resa. Då var man bara barnet, och inte riktigt förstod insatsen de gjorde.

Nu är man lite äldre och klokare och jag hoppas verkligen Margit orkar med detta några år till och att det finns flera som vill och kan fortsätta hedern efteråt.
Ett stort Grattis till Margit och Erik förståss som också varit med under alla dessa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback