Rörelsehistoria

Historik hit och historik dit! Men jag vet inte vad jag ska kalla det. Jag hör till rörelsehistorian. Jag var då! Men nu då? Nu är jag bara jag. Jag är fortfarande medlem i IOGT-NTO, ett tag till. Men jag är inte aktiv. Jag är medlem i Juvente, men jag är inte heller där aktiv. Och kommer jag bli aktiv? Det vet jag inte. Jag har sagt att jag gärna ställer upp, antingen med stöttning eller att vara där och hålla pass, men det blir väl som det blir när man inte längre bor på stället. Och speciellt inte när man är historia. Och det är svårt att komma ihåg alla historiska människor.
Men om detta är bra eller dåligt vet jag inte. Rörelsen har ju varit mitt liv en gång för inte allt så länge sen. Och nu.... Nu är det bara borta. Poff! På sätt och vis är det väl bra men jag hade önskat att det dära poffet var lite mindre.

Inom en snar framtid ska jag gå ur som direkt medlem i IOGT. Jag ska fortfaranda vara medlem men numer via en annan organisation. Jag har tagit mitt förnuft till fånga och ska bli medlem i NSF, nykterhetsrörelsens scoutförbund. Jag ska bli scout på heltid. Och det är väl som det ska vara när man bor i Norge. Frågan är om jag ska vara förbundsmedlem eller om jag även ska vara med i en kår. Det får jag se hur det blir, scout ska jag bli i vart fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback