Ett år klokare!

Ja... igår så fyllde jag ju år, blev hela 27år gammal. Eller ja... ung som det faktiskt heter. Som en kär vän sa att siffrorna spelar ingen roll, det är hur ung man känner sig. Och det stämmer bra tycker jag. Hur var gårdagen då? Började med att jag fick sova ut. Det var så skönt, sen så kom Bent hem och gav mig några presenter. Helt underbara presenter fick jag.

Kanske ska börja från början...
I söndags så var jag och Bent och kollade på kattungar och vi såg en som vi ville ha. En söt liten grå ullboll. Men i vårat kontrakt så står det att vi inte får ha några djur så vi måste ju fråga dem innan vi kunda bestämma oss. Jag sa att jag skulle fråga innan denna vecka var slut. Men har ju inte stött på henne. Ibland ses man ofta och ibland inte alls. I tisdagskväll så var jag rätt hopplös. Två dagar kvar och ja, jag skulle försöka passa på och eftersom jag inte jobbade kväll de kommande dagarna så var ju chansen stor att jag skulle träffa henne, och jag var rätt så inställd på att det kunde bli ett nej.

Så i tisdags satt jag och funderade lite grann, att det bästa födelsdagspresenten skulle vara om Bent hade frågat och att vi skulle få ha katt. Men jag ville liksom inte säga det till honom så jag lät det vara. Det skulle i alla fall inte hända så varför be om det. Dubbel besvikelse.
Men igår, efter att jag öppnat kortet så berättar min käre pojkvän att jag ska bli mamma. Jag ropar rakt ut om vi ska få katten. Han nickar och jag frågar om han har pratat med husägarna. Ja säger han och jag frågar om han ljuger. Och självklart ljuger han inte. Jag blev så glas att tårarna rann. Först och främst för att vi ska få den lille gråbollen och för att min önskan dagen innan har slått in. Jag fick den bästa födelsedagspresenten jag kunda önska mig.
Så om 7-9 veckor så får vi ett liten yrväder hem hit. Ja... namnet ska bli Theodor men kallas för Theo. Vi hoppas bara att det är en kille, får väl se om det stämmer nästa vecka och om vi kan tyda könet på det. Har ju aldrig gjort något sådant förut men i söndags var de bara 3v så det var lite svårt att se vilket kön de var, sa ägarna. Är gråbollen en tjej så får väl vi hitta ett annat namn.

Sen så fick jag lite till min scrapbook-samling, stämplar och stämpeldynor och pennor. Sen åkte vi till bestemor och åt pannkaka och fläsk. Och till efterrätt hade jag gjort en tårta som var himla god men mäktig.
Sen blev det lite fiske på kvällen ute i kylan och sen hem och packa lite grann. För idag, idag så åker jag till Stockholm. Ska bli skönt att komma iväg lite och äntligen få träffa Chimen och Ravend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback