En inte helt vanlig dag

Fick ut och jobba extra i går kväll. Kom hem halv elva ungefär och så var det dags att göra iordning mappen till idag. Var ju meningen att jag skulle gjort det tidigare igår, men vad gör man när man blir inringd på jobb. Kom i säng i skaplig tid men sömnen kom inte även om jag var trött.
I morse vaknade jag och gick upp för att duscha. Någon bra sömn fick jag inte denna natten. Antagligen på grund av förmiddagens händelse. Finalintervju på think. Körde Bent till jobbet och sen åkte hem och gjorde mig klar.

Tog en promenad till think, vilket jag inte skulle ha gjort. Det var mycket längre än jag trodde och tog därför mycket längre tid än det jag beräknat. Kom dit exakt samma stund som de började. Jag var glad för att jag han! Fick namnskylt och en dagordning. Först rundvisning för min del och sen halv tolv intervju. Siste man ut! Jo tjena, vad trevligt.
Fast det började ju bra med att allt var en kvart för tidigt, men någonstans på vägen så tappade de som skulle intervjua mig bort den dära kvarten och blev i tid och lite senare när det gällde mig.
Efter en lång väntan utomhus i den fina och sköna solen så var det då min tur. De började med att berätta att vi hade lite med tid. Tack för den, tänkte jag! Hela intervjun kändes påskyndad och jag fick inte fram det jag ville.
Så det blir nog inget jobb på Think. Ledsamt tycker jag men sådant är livet. Det fanns knappt andrum inne i rummet där. Och lika mycket som det var tidens fel så var det väl mitt också antar jag.
Jag måste bli bättre på att sälja mig själv, hur jag någonsin ska kunna bli det vet jag inte.

Resultatet kommer nästa vecka eller veckan därpå. Men jag kommer sätta mig och söka nya jobb och hålla tummarna för thinkjobbet är allt jag kan göra just nu. Jag vill ju ha jobbet. Inte baraför att det är ett jobb utan jag tror att jag kommer trivas med jobbet också.

Efter intervjun gick jag hem igen, böt om och tog med mig kläder till Bent och sen hämtade honom och åkte in för att äta på Peppes pizzabufé. Men det blev ingen bufé för det var inte så värst goda pizzor på bufén så vi tog en vanlig och sen shopade vi lite kläder till mig. En kofta och en t-shirt för sammanlagt 100kr. Jag vet nu att jag vill ha pengar till jag fyller år så jag kan köpa mig lite kläder inför hösten. Fann en snygg tröja, t-shirt, vinterjacka och byxor och tröja  för att ha ute på tur och ännu en vinterjacka. Och sommarjacka. Ja jag fann mycket kläder som jag vill ha. Men det kostar också! Så ja tack, pengar när jag fyller år så är min dag räddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback