Da'n före doppareda'n

Så är det ju inte riktigt än, men imorgon så fyller jag 27år. Tjugosju, eller syv og tyve (eller hur det nu stavas på norska). Så på sätt och vis är det ju dagen före dopparedagen. Och ser jag fram emot den? Njae... inte så mycket. Det kommer vara en dag bland alla andra. Ska till bestemor och äta pannkaka. Inte för att jag fyller år utan baraför att. Hon vet nog inte att jag fyller år imorgon. Och bra är väl det. Bakar kakor just nu. En sockerkaka som ska bli tårtbotten och en chokladkaka. Ikväll när jag kommer hem från jobbet ska jag skära itu sockerkakan och ha på det som ska vara emellan. Mosade hallon och krossad ananas tänkte jag. Och imorgon så ska jag göra garneringen som blir marsankräm som underlag sen mandariner, strössel och kanske lite hallon om det finns några fina tillhands. Kanske skulle åka och köpa grädde och kivi? Det skulle vara himla gott. Få se hur jag gör imorgon. Tårtan ska tas med till bestemor i alla fall så om inte förr så får hon veta att jag fyller år då.

Har fått födelsedagskort av mamma och Spinney med två dubbeltriss i, varav jag vann på den ena. Kunde ju inte låta bli att vänta tills imorgon. Sen har mormor grattat mig i förra veckan. Så det är några i alla fall. Idag ska jag jobba. Har jobbat mycket denna månad. 14 dagar sammanlagt, varav 5 är ordinarie dagar och en är bytt mot en i ordniarie i september. 105 timmar har jag jobbat. Om man räknar utefter vad en heltid är i Sverige inom vården (37h) så har jag denna månad jobbat 71%. Vanligtvis jobbar jag 15%. Det är inte illa!

Vidare så fick jag inte jobbet på Think. Deras förlust säger jag. Men det förstod jag, hade ingen erfarenhet och har intervjun gick åt skogen så vad hade jag väntat mig? Inget mera än att jag inte fick det. Så jag söker vidare. Lite jobb på barnehager/dagis. Det blir nog bra tillslut ska ni se.

På torsdag åker jag till Stockholm och Chimen. Ska bli så trevligt att komma iväg lite och träffa en kär gammal vän. Det var ett tag sedan. Evigheter känns det som! Och dessutom ska jag få träffa lille Ravend och få gosa med en lite söt pojke en helg. Något att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback