Tredje inlägget

Handbok för gravida

Nej jag är inte gravid och det kommer nog dröja ett tag innan jag blir det med. Men jag fick denna bok i julklapp av en nära vän till mig. Undrar om hon antyder på något? Hon sa dock att vi fick tolka som vi ville. Boken är i alla fall skriven av en rolig författare, jag har köpt en annan bok av henne som jag gav till en annan vän till mig, Hur man överlever sitt första år som mamma. Den var himla bra, ögnade igenom den och ja... riktigt roligt skriven var den.

Nä, graviditet får vänta ett slag. Först så vill jag komma in i sambolivet, den nya staden och det nya jobbet och helst även med de nya studierna. Det kommer bli en annorlunda vår tror jag. Men oj så bra den kommer bli om det blir som jag vill.

Oslo är den dyraste staden i världen att leva i, det hörde jag idag. De tipsade om resmål och för den som vill åka till något dyrt kan åka till Oslo, inte så långt och inte så dyrt att åka till men det är dyrt att leva där. Ja, vill man bo där? Nej jag tror inte det. Hellre Stockholm nästan. Eller det kanske för att det är svenskt? Jag vill inte bo i någon huvudstad.

Sen berättade personen vad som hade varit de största samtalsämnet under året, och om jag kommer ihåg rätt så var det följande tre:
  1. Klimatet
  2. Inbördeskrig
  3. Bonde
Inte i denna ordning kanske, men det är en bagatell. Men låt mig få yttra några få ord om varje ämne, så har jag också nämnt något om dessa.
1. Klimatet - ja, det ändras ju varje år och blir bara värre och värre verkar det som. Eller är det bara det att medierna fokuserar mer på klimatet som dessa problem kommer fram? Jag tror på både ock. Och än en gång, eftersom vi utsätts för detta hot själva så skrivs det mer om det. Men det har även skrivits om klimatproblem i andra länder så inget ont om det.
2. Inbördeskrig, kan det vara Irak som är det orsaken till detta ämne? Jag vet inte... finns ju massa inbördeskrig överallt typ hela tiden. Men varför just detta ämne i år? Jag röstar för/på Irak.
3. Bonde, som söker en fru, som är med i TV. Behöver jag säga mera? Dokusåpaskit säger jag bara.

Nu har jag yttrat mig färdigt för denna gång. Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback