Fjärde inlägget

Hundar och mat

Ja, tiden är kanske inte inne än, varken för att skriva dagens inlägg (så det kanske blir två idag) eller att själv uppleva det ena av dessa ämnen. Men likväl så tar jag upp detta då  det var ett önskemål från min pojkvän. Han tyckte att jag skulle skriva och jag som inte har något att skriva om än bad om ämnen. Han sa då hundar och norsk mat. Nå ja... Jag kan väl försöka. Det är väl inte helt omöjligt?!


Norsk mat! Vad finns det att skriva om det? Det är mat och är norskt. Jag har ätit lite och kommer få äta mer. Så går det när man väljer (väljer å väljer) en pojkvän från det kära grannlandet. Det mesta är ätbart och faktiskt gott. Men vissa saker är ju äckliga. Smakar konserv och luktar som kattmat. Ska få äta norsk mat på nyår, men det kommer vara gott, det är jag säker på. Det är inte någon konservmat. Hu för konserverad leverpastej. KATTMATSVARNING! Mer om detta ämne kan jag nog skriva efter nyår.


Hundar! Dessa söta djur som är tillgivna sina ägare. Eller ja, borde vara det i alla fall. Ibland händer det att hundar biter någon och även det förbjudna - barn. Alltid är det inte hundens fel, men det är hunden som får lida för händelsen. I alla fall när det är barn inblandade. Barn ska få göra vad de vill med en hund utan att hunden har rätt att göra något åt situationen. Nog för att bita inte är det rätta, men om det är den enda möjligheten, vad ska hunden göra då?
Men det var kanske inte detta mina kära pojkvän ville att jag skulle skriva om. Han ville att jag skulle skriva om några söta valpar. Border Collie-Jämthund valpar som han hittat på blocket. Ja, både han och jag vill ha hund. Ibland mer och ibland mindre, och hittills har dessa variationer kommit ojämnt för oss. När han velat mer, har jag mindre och tvärtom. Och tur är väl det!
Valpar är söta, men man måste nog se sig om i sitt eget liv och se om det verkligen finns plats för en individ till. Och det gör det inte just nu i vårat. Kanske senare i vår, kanske nästa höst, eller kanske nästa år. Vem vet! Den som lever få se!


Regeringen har ändrat lite lagar och regler inför nästa år. Allt för att jävlas känns det som. Fast de tror väl innerligt på att det är till det bästa. För vem? För dem så klart. Rika, stora och mäktiga. Jaja... de sitter och förstör i fyra år, men sen... så har nog svenskarna insett sitt misstag vid detta valet och röstar på en bättre regering till nästa valperiod. För allvarligt? Tror de verkligen att de får sitta kvar efter hur de gör. Så många rika i Sverige finns inte så de får majoritet, och så många rika kommer det inte bli av att de sitter vid makten heller.
Man ska inte sparka på dem som redan ligger ner Rainfeld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback