Åttonde inlägget

Nyår och nyårsraketer.
Så hej då 2006! Bara några timmar kvar av detta år. Har plockat ihop lite grann här hemma, men det är mkt kvar. Har massa kvar att packa, men nu ligger inte allt på golvet i alla fall. Ska strax sätta på mig lite nyårskläder, det blir jeans och DEN tröjan. Ja... det har jag hela tiden tänkt, men min pojkvän påpekade mitt förra ordval. Ska ha en top som jag fick av honom i julklapp. Men jag måste ha något över då det blir lite kallt att bara ha den. I alla fall i natt när vi ska ut. Nu på kvällen går det nog bra för då ska vi inte ut något.

Snart kommer min kompis från Hallstahammar hit. Det ska bli kul. Första dagen på det nya året börjar med ett besök hos min mormor och morfar, ska dit och äta lite mat, norsk mat, faktiskt! Sen vet jag inte mer. Det dröjer nog någon dag innan jag skriver här igen skulle jag tro.


Nyårsraketer, dessa högljudande och irriterande saker som har smällt ett par dagar nu. Varför har dessa påfunnits. Varför? Nog för att man ska få kunna njuta av dessa färgsprakande raketer, men det får väl vara under ordnade former. Alla dessa personer som skadar sig och till och med vissa som dör av nyårsmällare. Varför? Nej, hellre ett nyår utan färgsprakande raketer så länge alla människor får vara hela och välbehållna. Fast... än en gång så är det väl alkoholen som är boven i dramat. Hade de varit nyktra så hade inte alla olyckor hänt. Och hemgjorda raketer bidrar väl dem också till allt elände.

Men ha en riktig god kväll och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback