Andra inlägget

Annandag 2006

Annandagen har gått och är snart över helt. Idag har jag varit hos min kusin och hennes familj. Det var trevligt som vanligt. Saknar fortfarande min pojkvän som är hos sin familj i Norge. Men vi återses snart. Till påsk så ska vi till deras stuga i Norska fjällen. Får åka skidor en bra bit innan vi kommer fram. Ska bli spännande. Bara jag är ledig! Peppar peppar!!

Annars så håller jag på att packa ner mitt liv nu. Sorterar vad som jag ska ha och vad som jag kan stoppa undan. Kanske jag kan slänga lite? Det är svårt, så svårt. Men det kanske går. Det märks väl!


Förövrigt så är det nu två år sedan tsunamin drog över asien. Såg ett repotage om det idag, eller repotage å repotage. Stor notis var det kanske. Givetvis om Thailand, om hur de hade en minnesstund. Men hur är det på de andra drabbade länderna? Hur går det för dem? Är det någon i Sverige som bryr sig om de länderna? Där det inte var så många svenskar inblandade, fast större antal personer? Är vi så egoistiska så att vi bara kollar på vad som rör oss? Ja, så är det nog. Och vi som tror att vi inte är nationalistiska! Pyttsan säger jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback